wania stosuje się cały szereg metod i technik, żeby zapewnić jak najlepsze rezultaty. Niektóre z technik są z powodzeniem stosowane od jakieś czasu, natomiast inne mogą wyjść z użycia w związku z ciągle wprowadzanymi zmianami w przeglądarkach. Jedym ze sposobów pozycjonowania jest linkowanie, czy też korzystanie z usług copywritingu SEO. Istnieje sporo technik pozycjonowania i ciągle ulegają one zmianom i modyfikacjom. Można wyróżnić etyczne oraz nieetyczne działania wykonywane w ramach pozycjonowania.
edytuj kod
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Co się zalicza do etycznych technik pozycjonowania?
Etyczne techniki pozycjonowania to nic innego, jak wykonywanie takich działań, które są polecane przez twórców stron oraz takie, które są akceptowane przez twórców wyszukiwarek. Istnieje cały szereg takich działań, których zadaniem jest polepszenie pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Jedną z popularniejszych technik jest wymiana linków oraz umieszczanie stron w kategoriach tematycznych. Innym działaniem, które może poprawić wyniki wyszukiwania jest usunięcie błędów z kodu strony oraz jego optymalizacja. Również czytelne opisywanie odnośników oraz właściwe opisanie elementów strony jest postrzegane jako etyczna technika pozycjonowania. Te metody są akceptowane przez wyszukiwarki, więc ich stosowanie poprawi pozycję strony.